بغدادی گفت: با شیوع بیماری کرونا ذخایر خونی در استان سمنان در حال کاهش است. مردم با اهدای خون در این کار نیک شرکت کنند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: اهدای خون سالم اهدای زندگی است و این جمله به یک شعار در راستای کمک به همنوعان بیمار تبدیل شده است که شهروندان باور دارند اهدای خون کار خداپسندانه‌ای است و در طول سال تلاش می‌کنند با اهدای خون در این کار نیک شرکت کنند.

دکتر بغدادی با بیان اینکه با ورود ویروس «کووید ۱۹» و شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعه کنندگان کم شده و ذخایر خونی در حال کاهش است افزود: کرونا نباید اهدای خون را از یادمان ببرد.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اهمیت اهدای خون گفت: مصرف خون همیشگی و مستمر است و حدود ۲۰ درصد خون‌های اهدایی برای بیماران خاص و تالاسمی مصرف می‌شود. بنابراین کاهش ذخایر خونی شرایط جسمی این بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته دکتر بغدادی، اهدا کنندگان مستمر خون با اصول بهداشتی آشنا هستند و این افراد به سلامتی خود و دیگران اهمیت می‌دهند و بی شک اهدای خون آن‌ها مشکلی ندارد؛ افرادی که به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند از سوی پزشکان معاینه می‌شوند و اگر علائم بیماری داشته باشند از اهدای خون به طور موقت، معاف خواهند شد.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان به رعایت اصول بهداشتی در مراکز انتقال خون اشاره کرد و گفت: از بدو تاسیس سازمان، اهدای خون در محیط استریل و با رعایت اصول بهداشتی و با استفاده از تجهیزات و وسایل استریل و بهداشتی انجام می‌شود. بنابراین اهدا کنندگان خون مطمئن باشند این کار مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

دکتر بغدادی تصریح کرد: یک نفر با اهدای یک واحد خون می‌تواند جان ۳ بیمار را نجات دهد. پس نباید اجازه داد تا کرونا مانع اهدای خون شود و در صورت شرایط اهدای خون  افراد از این کار دریغ نکنند و این کار ضروری  و نجات همنوعان حیاتی است.

او با اشاره به اهمیت همدلی و یاری رسانی مردم به مهار این موج بیماری و رعایت دقیق ضوابط و ملاحظات پیشگیرانه گفت: روزهای زمستان و در پی آن بهار و تعطیلات عید نوروز همیشه اهدای خون را در اولویت دوم قرار می‌دهد و امروز این موج بیماری نیز می‌تواند سبب کاهش بیشتر اهدای خون شود که از شهروندان دعوت می‌کنیم در صورت سلامتی و داشتن شرایط اهدای خون همچنان اهدای خون را در اولویت‌های خود قرار دهند.

کد خبر 491590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha